pondelok 16. decembra 2013

To čo 19 rokov môjmu životu chýbalo je balet.

Luskáčik je teda môj prvý balet. Z časti aj kôli tomu, že nikdy nikto so mnou nechcel ísť. Teraz som zlanárila slečnu Dadu, vybrali sme sa do SND a ani jedna z nás rozhodne neľutuje! (Predstavenie bolo nádherné, kostýmy úchvatné, historická budova divadla krásna, orchester famózny!) Ak máte možnosť dostať so do Bratislavy, prípadne to hrajú aj vo vašom meste, okamžite si kúpte lístky, naozaj to stojí zato! Nádhernú vianočnú atmosféru mám ešte doteraz a asi sa jej tak ľahko nezbavím :) 

Slávny balet Petra Iljiča Čajkovského rozpáva  príbeh kedy sa na Štedrý deň v salóne zhromaždí celá rodina, aby spolu ozdobili vianočný stromček. Počas oslavy sa na scéne zrazu objaví  kúzelník (krstný otec Mášenky), aby deťom priniesol darčeky. Tej daruje Luskáčika – dreveného panáčika na lúskanie orechov, ktorý vôbec nie je pekný, no pre ňu je najkrajšou hračkou na svete. 
Mášenka večer spokojne zaspáva s Luskáčikom v náručí, no o polnoci sa do jej izby prikradnú myši a onasa náhle ocitá uprostred vojny perníkových vojakov na čele s Luskáčikom a myší vedených Myším kráľom.

Viac k deju, a aj samotnej histórii tohoto nádherného baletu, sa môžte dočítať v úžasne precízne spracovanom Dadinom článku (na aký ja nemám čas a nervy :D)









4 komentáre:

  1. U nás v Brně hrají taky Louskáčka a chtěla jsem na něj zajít, ale nakonec vyhrála Marry Poppins, tak možná někdy příště ... Sugar plum fairy je pro mě jednou z nejúžasnějších a nejmystičtějších skladeb (společně s úvodní písní z harryho pottera) <3

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ooooch tak na Marry Poppins by som sa nechala nahovoriť aj ja! Asi si skočím niekdy do Brna :)

      Odstrániť
  2. ja som bola teraz tiež na prvom balete- na Labutie jazero, a tancovali to baletky z kyjevu, takže bolo to niečo úžasné :) :3 bola som úplne nadšená a dúfam že ešte sa mi na balet niekedy podarí ísť :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Na to som tiež strašne chcela ísť, niekedy nabudúce určite! ♥ Alebo prípadne dakedy môžme ísť spolu aj s Dadou na nejaký loli-balet keď budú niečo dobré dávať a podarí sa ti dostať do BA :)

      Odstrániť