štvrtok 1. augusta 2013

Zachráň svoje vlasy I. - bio kozmetika (zábal z kokosového oleja)

Čo sa týka vlasov, nikdy som sa nemohla sťažovať, už od malička boli relatívne husté a kvalitné. A na to čo všetko som s nimi v posledných pár rokoch robila (tooooony peroxidu) sú v stále výbornom stave. Akurát mám pocit že toto šialené letné počasie a ostré slnko z nich vysáva všetok život alebo čo. Preto zahajujem sériu "zachráň svoje vlasy" alebo skúsim na ne napatlať čo ma napadne a uvidíme čo sa stane :D

V posledom čase sa zo mňa stáva strašný fanúšik bio "home-made kozmetiky". 
(áno môže za to Dada) preto nečudo že môj prvý pokus je práve takýto. 

Kokosový olej prvýkrát dotiahla moja spolubývajúca, akože sa s ním chce natierať a čistiť si zuby. (On je totižto 100% prírodný a má šialené množstvo využití- na telo, vlasy, varenie....) Dá sa kúpiť normálne v DMke. (Ja mám veľké 300ml balenie ktoré stojí až nejako 7 eur, ale predávajú to aj v menšom) 
Bola to láska na prvý pohľad (vôňu), milujem kokos!


Na internetových fórach sa dočítate množstvo receptov na zábaly na vlasy, často práve z kokosovým olejom. (Hovorí sa že na vlasy je lepší ako olivový, neviem čo je na tom pravdy).
Ja som pre tentokrát skúšala celonočný zábal. Postup bol veľmi jednoduchý.

♥ Na mierne vlhké vlasy sa večer nanesie dostatočné množstvo rozohriateho oleja (normálne je tuhý, stačí ho trochu podržať v dlaniach alebo položiť na chvíľku na radiátor)

♥Vlasy sa zabalia, ja som použila obyčajnú igelitku a prekryla uterákom, aby som si všetko nezamastila a vlasy boli v teple.

♥Ráno sa vlasy poriadne umyjú šampónom, aj dva-tri krát aby sa olej poriadne vymyl. Na záver som použila kondicionér ako obyčajne. (Neodporúča sa ho vynechať, vlasy treba niečim "uzavrieť". Jedna slečna na to ževraj používa citrónovú šťavu, musím niekedy skúsiť)

Moje bezprostredné dojmy sú veľmi dobré, vlasy sú jemnejšie a moja odfarbovaná časť je oveľa menej suchá. Vraj sa to nemá používať moc často, pretože olej potlačí tvorbu prirodzenej mastnoty hlavy, čo môže byť problém ak máte suché vlasy- budú ešte suchšie. Ja som mala však vždy skôr opačný problém, rýchlo sa mi mastili, takže by to mohlo byť ešte ďalšie plus :)

Rozhodne teda môžem odporučiť. A čo vy? Má niekto z vás skúsenosti z domácou kozmetikou, viete mi niečo ďalšie odporučiť? (Do medu sa veľmi nehrniem, bojím sa že by sa to z vlasov zle dostávalo ale inak som otvorená návrhom a radám^^)


4 komentáre:

  1. Zkušenosti s domácí kosmetikou by byly. Zejména masky na obličej, krémy a balzámy na rty nebo peelingy. Na vlasy se však bojím cokoliv dávat. Je pravda, že mám toto léto taky pocit, že se z nich vytrácí život, ale bojím se to nějak zachránit. Moje vlasy nesnášejí olejové (olivové) nebo ovocné šampony/masky atd. a tak už nevím, co s nimi :(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hmmm ja práve z pleťou nemám vôbec žiadne problémy, takže sa mi do masiek a peelingov veľmi nechce, keďže to nepotrebujem :D
      To vážne? to by som asi nezvládla, ja žijem iba na ovocných šampónoch :D (teraz mám skvelý grepový kondicionér...) Ale s tými vlasmi je to kríž, každému sedí niečo iné....

      Odstrániť
  2. Ja tiež fičím skôr na maskách na tvár a domácich pílingoch, lebo mám po henne pekné vlasy, takže záchranu nepotrebujú :) Ale kokosový olej ľúbim - používam ho miesto telového mlieka a akú mám potom peknú, hladkú a jemnú pokožku! Ako bábätko! :D

    Dada / Trojveršie

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja musím tú henu už skúsiť máta ma to v snoch :D Akože ja tiež nejako extra nepotrebujem zachraňovať tie vlasy, ale povedala som si že im doprajem keď toľko perixidujem a žehlím (natáčam)...
      Kokosový olej je skvelý! ja ho používam aj ako balzam na pery, ale vždy ho zlížem alebo mi strašne chutí :D (taktiež ho dávam do koláčov a skoro všade namiesto masla...)

      Odstrániť