sobota 17. novembra 2012

MAFINOLÓGIA - odborná veda o mafinoch

Školský projekt (predmet navrhovanie) Konečne hotový! 

ÚLOHA: vytvorte projekt s konkrétnou témou, ktorej súčasťou je návrh a aplikácie vlastného monogramu do uceleného výtvarného objektu.
MONOGRAM je skratka mena utvorená zo začiatočných písmen. Má ju každý z nás a keď sa graficky výtvarne spracuje, monogram sa stáva symbolom, značkou, ktorá nás vyjadruje - podobne ako firemné logo…


1. INTRO
V tejto fáze sa snažte nájsť tému, ktorá bude hlavným inšpiračným zdrojom pre celý projekt. Ideálne je, ak vám je téma osobne blízka – z oblasti voľnočasových aktivít, záľub, zberateľstva, športu, subkultúry, rodinnej tradície, môže sa vzťahovať na konkrétne miesto, filozofiu alebo objekt.

Rozmýšľala som nad rôznymi témami, nakoniec som si zvolila mafiny a kapkejky. Sú to tak kreatívne koláčiky! Viac o tom prečo som si túto tému vybrala v mojom "úvodnom slohu" :D


2. REŠERŠ 
Keď už máme zvolenú nosnú tému, treba ju dopodrobna rozpitvať a pozháňať čo najviac informácii. Čo napríklad vo výtvarnom umení? 

Taliansky dizajnér Matteo Bianchi navrhol mafin-taburetku. (2010)

Linda Viková a jej magisterská diplomová práca (2009)

Ešte by to chcelo zvolenú tému predstaviť spolužiakom. Hmmm....upečieme si mafin tortu!


3, MONOGRAM
Prešiel zložitým vývojom ale konečná podoba je takáto:
/farebná + čierno-biela verzia, keďže sú moje iniciály SS, krém navrchu predstavuje jedno "S", košíček druhé/


4. RASTER
Jednoduché množenie monogramu. Použitý z vnútra obálky brožúry a na vizitkách.


5. VIZITKY
Vytvorte originálnu osobnú vizitku s monogramom – dôraz na originálny materiál, tvar a kontext s celým projektom. Vizitka nemusí obsahovať tradičné údaje.

Moje vizitky sú natlačené na košíkoch pre mafiny ^^


6. APLIKÁCIA
V rámci témy projektu si zvoľte predmety alebo objekty, na ktoré aplikujte monogram alebo raster či ornament vytvorený z monogramu s dôrazom na invenciu a vlastné sebavyjadrenie.

Monogram aplikovaný na zásteru /tupované cez šablónu farbou na textil/


7. VÝSLEDNÝ OBJEKT

Projekt sa ukončí výsledným objektom, ktorý najlepšie predstaví tému a výtvarný zámer
autora. Tento objekt môže mať formu portfólia, albumu, priestorového objektu a pod.

Vytvorila som knižočku/brožúru - MAFINOLÓGIA. Zaoberá sa problematikou mafinou, kapkejkov a vôbec..

obálka
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

Bola to asi najzábavnejšia roboty do školy akú som doteraz robila :D Aj hodnotenie dopadlo celkom fian, asi na tom je vidieť ako ma to bavilo :)

2 komentáre:

  1. Mafinológia mi nejde otvoriť, ani jedna :'(

    Ale aj z toho, čo som už videla, je to skutočne vau projekt! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. tiež mi to nejde otvoriť, keď nalinkuješ obrázky z Gmailu tak to nefunguje, skús ich dať normálne na blogspot a daj si na ne vodoznak s linkom na blog aby ti ich nikto nekradol :)

    OdpovedaťOdstrániť