štvrtok 23. augusta 2012

Ako žehliť lolita oblečenie.


Až dnes som si uvedomila závažnosť tohoto problému. Priznajme si to, svoje JSK predsa neperieme denne...

Keď sa oblečenie pokrčí je to skôr z prenášania. Ja to poznám až moc dobre keď pendlujem medzi domom a internátom alebo sa balím na nejaký festival a z nedostatku miesta všetko poriadne natlačím do batohu. V telocvični potom moc možností nemáte. Tak sa vám stane že si dáte nahrievať žehličku na vlasy pri spacákoch partie chalanov, ožehlíte si ofinu a potom vytasíte okrajkovano-premašličovanú blúzku a začnete žehliť aj tú (samozrejme žehličkou na vlasy). Chlapci z vás majú strašnú zábavu ale aspoň manžety a golire to zachráni. 

Čo ale robiť v prípade že ste v pohodlí domova a máte k dispozícii žehličku, žehliacu dosku, proste čo si zmyslíte ale zrazu prídete nato že volány a krajky sú nad vaše doterajšie schopnosti?
Ako prvú variantu som skúsila youtube. Veď Američania predsa robia tutoriály na všetko. Našla som relatívne nápomocné video o tom ako sa žehlia viktoriánske dobové korzetové šaty.



A potom záplavu videí pre chlapov ako si ožehliť košeľu. Pár z nich dokonca ukazuje sexi blondínka v zástere z veľkým výstrihom.



Základy žehlenia košele tam síce sú, ale tá pánska bohužiaľ nemá žiadne volány ani krajky takže moc nepomôže. Hľadala som teda inde...


 EGL komunita má oddelenie "Clothing care". 

Akurát celkom užitočným postup na sušenie. Brand veci by sa mali prať ručne v studenej vode, ale mnoho dievčat ich proste šmarí do práčky (odporúča sa minimálne slabá teplota a farebné triedenie prádla). Vlhké oblečenie vytrepete v rukách. Na voľnom mieste, napríklad na vrchu sušiaka na prádlo rozprestriete uterák a naň položíte pranú vec. Necháte uschnúť úplne dosucha (týmto spôsobom sa u nás vždy sušili vlnené svetre aby sa v zvislej polohe na sušiaku nevyťahali a nezostali na nich otlačky po kolíkoch) 


 Tak som skúsila poslednú možnosť. Spýtala sa mamy. 
Tu som ale tiež veľmi nepochodila. Mama ma vysmiala z tým že ona predsa volány nenosí  a košele sa naučila žehliť podľa jednej Fulghumovej poviedky, ktorú mi hneť išla nájsť do regálu z knihami. 

(je kratučká dávam ju sem oskenovanú, keby si niekto chce prečítať, pre autora je žehlenie košele filozofiu)





  Takže ďalšia možnosť zlyhala...(skúsim sa spýtať ešte babky :). Blúzky sa ešte ako tak dajú ožehliť ale priznám sa, najviac problémov mám zo sukňami s volánom dole. 
Asi na to žiadny overený grif neexistuje :/ 

A čo vy? Ako žehlíte sukne z volánmi?  

5 komentárov:

  1. jak žehlím sukně s volány....?
    ... no, blbě xD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Takže niesom jediná ktorá sa pritom cíti ako slon v porceláne? :D

      Odstrániť
  2. Žehlí se to hoodně špatně :D
    Nejhorší je to s loli košilkami (hlavně rukávky, aby byly hezky fluffy) :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ur wardrobe is so cute<3<3
    btw mind to follow each other?
    jessillesilv.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ja teraz riešim problém, ako žehliť vlnené oblečenie. :) Každopádne už som na to asi kvappla a veľa urobí to, ako ho periete. Vlnu peru na minimálnu teplotu pri minimálnych otáčkach, takže keď ho vyberiem z práčky, tak vlastne stačí len ľahko prejsť a vziať to rozprašovačom s vodou, takže sa krásne zarovná. :) A potom maximálne prežehliť rôzne goliere a záhyby, aby sa urobili znova presne tam, kde ich chcem mať. :)

    OdpovedaťOdstrániť